W jaki sposób należy przeprowadzać gwintowanie w aluminium oraz co powinna wykonać osoba, która nigdy jeszcze nie robiła tego typu gwintowania?

Osoby, które jeszcze nigdy nie wykonywały wiercenia oraz gwintowania aluminium, powinny koniecznie wykonać najpierw próby na jakimś kawałku aluminium.
Gwintowanie w aluminium różni się o wiele od gwintowania w stali.

gwintowanie w aluminium

Autor: Grzegorz
Źródło: http://www.flickr.com
izolacja instalacji

Autor: Armacell
Źródło: Armacell
Należy robić je bez pośpiechu oraz niezwykle starannie. Obrotowa szybkość wiertła powinna być jak najmniejsza a miejsce wiercenia i wiertło powinno się zwilżać denaturatem. Wcześniej należałoby wywiercić otwór o niewielkiej średnicy na przykład 1,5-2 milimetry, a potem go rozwiercić do wielkości, która jest nam potrzebna. Następnie trzeba nagwintować otwór także przy zastosowaniu denaturatu. Takie gwintowanie należy wykonywać stopniowo oraz po jakichkolwiek kilku obrotach należy wkręcić gwintownik oraz usunąć resztki aluminium. Następnie należy gwintować nadal. Próba nacinania całego gwintu za jednym podejściem łatwo zakończyć się może całkowitym zniszczeniem gwintu, który jest nacięty albo złamaniem gwintownika. Zniszczenie gwintu czy zakleszczenie i złamanie wiertła albo gwintownika zeszpeciłoby radiator, lecz także zaowocowało by kłopotami przy wybieraniu innych miejsc na dziury.
Przed przystąpieniem do pracy takiej jak gwintowanie w aluminium należy obowiązkowo od radiatora odkręcić wentylator, żeby nie był on uszkodzony przykładowo opiłkami z aluminium, które mogłyby się dostać do Wnętrza jednostki napędowej.

Jeśli prezentowany tekst jest dla Ciebie interesujący, to sprawdź też ten udostępniony tu materiał – on również będzie godny uwagi!

Na początku gwintowania w aluminium trzeba wywiercić 2 otwory, które posiadają średnicę 2,3 oraz 2,4 mm, a później nagwintować je gwintownikiem M3. Jeden z otworów będzie służył do przekręcania układu scalonego, kolejny natomiast do przykręcenia wspornika.

Wspornik tego typu z blachy o formie litery L potrzebny jest do dodatkowego powiązania płytki i radiatora. Kiedy podczas wiercenie otwór „ucieknie”, można bez trudu skorygować defekt. Trzeba w takiej sytuacji przylutować układ scalony na odpowiedniej wysokości.

Komentarze |0|

*

Legenda *) Pola oznaczone gwiazdką są wymagane
**) Możesz używać tych znaczników i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
Kategoria: Bez kategorii
Tagi: , , , ,